ارز دیجیتال | ارز دیجیتال بیت کوین

پلیس فدرال آمریکا (FBI) می‌گوید که نرم‌افزارهای تقلبی رمزارزی تلفن‌های هوشمند حدود ۴۲ میلیون دلار بر سر سرمایه‌گذاران رمزارز کلاه گذاشته‌اند.

سایت شماره یک:

قیمت ارز دیجیتال در ایران علاوه بر وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی به نوسانات ارزی داخلی نیز وابسته است. قیمت ارز دیجیتال با توجه به روزهای پایانی سال نو میلادی با افزایش رو به رو بوده است به طوریکه قیمت بیت کوین به کانال 50 هزار دلار بازگشت. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به بقیه ارز های دیجیتال بالاتر است. اهمیت قیمت ارز دیجیتال برای ایرانیان در چند سال گذشته بیشتر شده چرا که به آن عنوان یک بازار سرمایه گذاری پرسود نگاه می کنند.در ادامه به آخرین وضعیت از  قیمت ارز دیجیتال می پردازیم.

ارز دیجیتال

به گزارش خبر آزاد، به نقل از همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پلیس فدرال آمریکا (FBI)  اخیراً هشداری به استفاده‌کنندگان نرم‌افزارهای تقلبی رمزارز صادر کرده، چرا که از اکتبر سال ۲۰۲۱ تا به الان، از ۲۴۴ قربانی، حدود ۴۲.۷ میلیون دلار کلاهبرداری شده است.

در این هشدار آمده است: «پلیس فدرال آمریکا (FBI) مشاهده کرده است که مجرمان سایبری با سرمایه‌گذاران آمریکایی ارتباط گرفته و به‌طور متقلبانه‌ای ادعای ارائه خدمات سرمایه‌گذاری قانونی ارزهای دیجیتال را می‌کنند و سرمایه‌گذاران را متقاعد کرده تا نرم‌افزارهای موبایل کلاهبرداری را دانلود کنند. مجرمان سایبری با ایجاد موفقیت روزافزون در طول زمان برای فریب سرمایه‌گذاران درنهایت از ارزهای دیجیتال خود آنها سواستفاده می‌کنند.»

به عنوان نمونه، پلیس فدرال آمریکا (FBI) یک مورد را شناسایی کرده که در آن افرادی که تحت نام شرکت YiBit فعالیت می‌کردند، ۵.۵ میلیون دلار از قربانیان کلاه‌برداری کرده‌اند. در  مورد دیگری که در آن افرادی که وانمود می‌کردند یک موسسه مالی ناشناس اما قانونی آمریکایی هستند، از سرمایه گذاران ۳.۷ میلیون دلار کلاه‌برداری شده است.

در نمونه YiBit، مجرمان سایبری کاربران خود را متقاعد کردند که یک نرم‌افزار YiBit را دانلود کرده و سپس ارز دیجیتال خود را واریز کنند. به دنبال این سپرده‌ها، ۱۷ قربانی ایمیلی دریافت کردند مبنی بر اینکه باید قبل از برداشت وجه، مالیات بر سرمایه‌گذاری‌های خودشان را پرداخت کنند. در نهایت چهار قربانی نتوانستند وجوه خود را برداشت کنند. در مورد دیگر نرم‌افزاری به نام Supayos یا Supay، ابتدا درخواست سپرده‌گذاری کرده و سپس وجوه یکی از کاربران را مسدود کردند و در مقابل به او گفته شده، حداقل موجودی مورد نیاز برای رفع مسدودی باید ۹۰۰هزار دلار باشد.

گفتنی است، در میان افراد نسل زد (Gen Z)، یعنی متولدین میانه دهه ۹۰ میلادی تا اوایل سال ۲۰۱۰ و همینطور گروه سنی پیشین آنها، یعنی نسل هزاره، متولدین اویل دهه ۸۰ میلادی، استفاده منظم از نرم‌افزارهای بانکداری موبایل بسیار رایج است و به همین خاطر است که پلیس فدرال آمریکا (FBI)، سرمایه‌گذاران و موسسات مالی را تشویق می‌کند که همواره نسبت به درخواست‌های غیر منتظره برای دانلود برنامه‌های سرمایه‌گذاری، هوشیار باشند. درنهایت توصیه شده که افراد قبل از ارائه هرگونه اطلاعات شخصی مالی، از قانونی بودن این نرم‌افزارها و شرکت‌های‌ مربوطه مطمئن شوند.

ارز دیجیتال

کدام صرافی ارز دیجیتال بهتر است؟

افراد برای خرید و فروش یا معامله ارزهای دیجیتال خارجی نیاز به بستری دارند تا بتوانند در آن به فعالیت بپردازند که این امکان توسط صرافی­‌های ارز دیجیتال به‌صورت مجازی در قالب یک سایت یا اپلیکیشن موبایل برای فعالان این نوع بازار مهیا می‌­شود. در این مطلب به‌ معرفی صرافی های ارز دیجیتال خارجی می­‌پردازیم تا با بررسی و آشنایی بیشتر، بتوانید بهترین صرافی را انتخاب کنید. این صرافی­‌ها درواقع واسطه بین خریدار و فروشنده هستند که در ازای دریافت کارمزد و هزینه‌­های معاملاتی به انجام این معاملات کمک می­‌کنند. نکته دیگر اینکه این‌گونه صرافی­‌ها در کشورهای خارجی مشغول به فعالیت هستند تا بتوانند بدون هچ مشکلی به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند.

حال قبل از اینکه به معرفی صرافی های ارز دیجیتال خارجی که به‌صورت معتبر، کنترل دارایی‌­های دیجیتال اشخاص را برعهده دارند، بپردازیم؛ باید گفت صرافی‌ها به دو صورت فعالیت می­‌کنند. در نوع متمرکز، شخص یا شرکت مشخصی به‌عنوان مالک و یا یک شخص ثالث واسطه­‌گری بین خریدار و فروشنده را برعهده دارد و ملزم است تا از قوانین پیروی کند. تقریباً 99درصد معاملات به این روش انجام می­‌گردد. همچنین فعالیت این نوع صرافی­‌ها، همانند کار بانک­‌ها قابل اطمینان می­‌باشد. نوع دیگر صرافی غیرمتمرکز است که در آن اشخاص بدون واسطه و بدون دخالت سازمان یا نهادی و به کمک فناوری بلاک­چین به خرید و فروش ارز دیجیتال می­‌پردازند.

ارز دیجیتال

انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

حال اگر بخواهیم معرفی صرافی های ارز دیجیتال خارجی  را آغاز کنیم؛ می­‌توانیم به صرافی بایننس، یکی از بزرگترین و مشهورترین صرافی­‌های ارز دیجیتال جهان اشاره کنیم. این صرافی توسط یک شرکت چینی در سال 2017 تأسیس گردید و در حال حاضر به‌صورت بین المللی با ایران و دیگر کشورها ارتباط دارد. از جمله از مزایای این نوع صرافی می‌توان به پشتیبانی از 650جفت ارز، پشتیبانی از 15 ارز فیات، کارمزد پایین تراکنش‌­ها حدود 0.1 درصد، حجم بالای مبادلات ارز دیجیتال، امنیت بالای صرافی، جدول‌بندی پیشرفته، تنوع گسترده­ از ارزهای رمزنگاری شده و جفت­‌های معامله و نیز اهدای جایزه به کاربران توسط بایننس اشاره کرد. اما از جمله معایب آن می‌­توان به تحریم بودن کاربران ایرانی اشاره داشت. به‌همین دلیل اگر سیستم از طریق پیش شماره 98+ یا احراز هویت واقعی و یا از طریق اتصال به سیستم آی­پی متوجه ایرانی بودن شخص گردد؛ حساب­‌های او را بلوکه می­‌کند. البته کاربران ایرانی می‌توانند با انجام چند ترفند از جمله استفاده از VPNهای با آی­پی ثابت و عدم افشای هویت واقعی از خدمات بایننس استفاده کنند.

صرافی کوکوین گزینه­‌ای مناسب دیگری برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر می­‌باشد که یکی از پیشرفته­‌ترین پلتفرم­‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال خارجی محسوب می‌شود و دارای امنیت سایبری بالایی است. این صرافی که در سال 2017 تأسیس گردید از لحاظ حجم معاملات در رتبه دهم قرار دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به عدم نیاز به استفاده از VPNو VPS برای انجام معاملات، دارا بودن بیش از 200 ارز دیجیتال و 400 بازار مختلف، هزینه­‌های معاملاتی کم، خدمات پشتیبانی 24ساعته و... اشاره کرد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر