قیمت دلار| قیمت دلار الان| قیمت دلار امروز

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

سایت شماره یک:

قیمت دلار دام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 490 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 16 میلیون و 100 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 750 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 700 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 455 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1763 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 33 هزار و 40 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 33 هزار و 30 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یورو توافقی نیز معادل 33 هزار و 981 تومان اعلام شده است.

قیمت دلار

خرید دینار و دلار در بازار داغ شد

در کنار اخبار برجامی موضوع سفر اربعین و تقاضا برای خرید دینار در بازار داغ شده بود. همین امر موجب ورود دینار  و خروج  دلار از بازار شد و به همین دلیل دلار در بازار کم شد و همین کمبود دلار  زمینه ساز افزایش قیمت دلار در بازار آزاد شده بود . 

روز چهاردهم شهریور ماه از قدرت معامله گران افزایشی کم شدت و کاهشی ها قدرت نمایی کردند. عده ای از  معامله گران معتقد بودند  که نرخ دلار بعد از صعود های پی در پی نیاز به یک اصلاح قیمت داشته تا مسیر بعدی خود ار تعیین کند.  

البته بازار های همسایه هم شاهد عقبگرد نرخ دلار بود و همین امر باعث شد قدرت کاهشی ها در تهران افزایش پیدا کند و بازار با الاکلنگ قیمتی روبرو شود.  نرخ دلار  در روز یاد شده از محدوده مقاومتی 29 هزار و 800 تومان پایین آمد و به قیمت 29 هزار و 770 تومان معامله شد.

قیمت دلار

شوک ریزش بورل به قیمت دلار 

روز 15 شهریور بازار ارز تهران شاهد خبر ناامید کننده ای از سوی جوزپ بورل بود. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی گفته بود که طی ۲۸ ساعت اخیر خوشبینی وی برای احیای توافق هسته‌ای با ایران کمتر شده است. 

اظهارات بورل در حالی بود که در چند وقت گذشته بورل جواب‌های ایران و آمریکا را معقول و سازنده توصیف کرده بود.

 بازیگران ارزی با برجسته کردن  خبر ناامید کننده بورل درباره برجام در موقعیت خرید قرار  گرفتند. هر برگ اسکناس آمریکایی عصر سه شنبه 15 شهریور ماه  با 350 تومان افزایش با 30 هزار و 120 تومان معامله شد.  البته در بازار تقاضا برای خرید دینار همچنان بالا بود . 

 پالس های منفی برجام به قیمت دلار 

روز شانزدهم شهریور فضای بازار همچنان متاثر از پالس های منفی برجامی بود.برخی خبرگزاری ها به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی عنوان کردند که به دلیل پاسخ منفی ایران، توافق هسته‌ای تا قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا وجود نخواهد داشت.

 تایمز اسرائیل هم مدعی شده بود  واشنگتن به تل آویو اطلاع داده که توافق احیای برجام در آینده نزدیک امضا نخواهد شد و این توافق از روی میز برداشته شده است.  قیمت دلار در روز یاد شده نسبت به 15 شهریور رنج بود . 

ردپای تحریم های جدید آمریکا در بازار دلار

قیمت دلار در روز پنجشنبه 17 شهریور افت و خیز چشمگیری را ثبت نکرد و پشت مرز مقاومتی توقف کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی امروز در تهران به قیمت ۳۰ هزار و ۱۶۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز تهران روز شنبه 19 شهریور با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران روبرو شد و به تبع آن انتظارات صعودی در بین معامله گران دلار در تهران تقویت شد. 

اسکناس آمریکایی در روز یاد شده تا محدوده 30 هزار و 550 تومان بالا رفت اما در عصر همان روز به قیمت 30 هزارو 350 تومان معامله شد این قیمت در مقایسه با عصر روز پنجشنبه گذشته بیش از 150 تومان افزایش را نشان می دهد.

اثر احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در بازار دلار 

قیمت دلار در روز 20 شهریور به سمت نیمه کانال 30 هزار تومان جهش پیدا کرد.نرخ دلار در روز  مذکور  در محدوده 30 هزار و 600 تومان معامله شد.

این قیمت در مقایسه با عصر روز قبل خود  تقریبا 200 تومان بالاتر بود. برخی از معامله گران دلار  از احتمال صدور قطعنامه علیه ایران  سخن گفتند و همین امر موجب شد خریداران احتیاطی  وارد بازار شوند. البته از سوی  دیگر از حجم فروش ها هم کم شده بود. از سوی دیگر بیانیه  تند طرف اروپایی موجب ایجاد فضای بدبینی نسبت به مذاکرات هسته ای شد. این دسته از معامله گران می گفتند سطح تنش ها بین ایران و غرب بیشتر خواهد شد.

سیگنال آمریکا به قیمت دلار 

قیمت دلار عصر 21 شهریور در تهران در محدوده 30 هزار و 900 تا 31 هزار تومان معامله شد . این قیمت در مقایسه به روز 20 شهریور  بین 300 تا 400 تومان افزایش را نشان می دهد .  

گروسی،مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده بود :علیرغم اعلام آمادگی آژانس برای تعامل بدون تاخیر با ایران برای حل مسائل پادمانی، ایران با آژانس تعاملی نداشته است و از سوی دیگر  بعد از خبر آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی فضای بازار را  بدبینی ها  نسبت به مذاکرات هسته ای و احتمال صدور قطعنامه پر کرد. 

اسکناس آمریکایی روز 22 شهریور به سقف یک ماه اخیر خود بازگشت و وارد کانال 31 هزار تومان شد. نرخ دلار در روز یاد شده در محدوده 31 هزار و 400 تومان مبادله شد.

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره برجام گفته بود که پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام، دورنمای توافق در کوتاه‌مدت را بعید می‌سازد. وزیر امور خارجه ایالات متحده آخرین پاسخ ایران به پیشنهاد اروپایی برای احیای برجام را «گامی رو  به عقب» توصیف کرده است . 

 همچنین  یک خبر درباره استعفای  رابرت مالی در فضای رسانه ها داغ شد. البته این خبر  تکذیب شد . به رغم تکذیب این خبر به نظر می رسد این خبر بر روی قیمت دلار هم تاثیر گذاشته باشد. از نگاه معامله گران استعفای رابرت مالی  می تواند یک چالش جدید بر سر راه توافق هسته ای باشد . 

در همین شرایط، تایمز اسرائیل مدعی شده یک مقام ارشد اسرائیلی که به همراه یائیر لاپید، نخست وزیر این رژیم به آلمان سفر کرده، به این روزنامه گفته عموم اروپایی ها و آمریکایی ها می گویند برجامی وجود نخواهد داشت. این فرد بدون افشای نامش برجام را مرده توصیف کرده و گفته هیچ مذاکره ای با ایران وجود ندارد.

جلسه شورای حکام آژانس روزچهارشنبه 23 شهریور بدون قطعنامه پایان یافت. موضوعی که در این چند روز اخیر یکی از محرک های افزایش قیمت دلار در تهران بود.

اسکناس آمریکایی در روز یاد شده تقریبا 100 تومان پایین آمد و بر روی 31 هزار و 300 تومان قرار گرفت . عده ای از معامله گران معتقد بودند بعد از روند صعودی روزهای گذشته اندکی عقب نشینی طبیعی بوده است. 

روز پنجشنبه 24 شهریور بازار با خبر تحریم های جدید روبرو شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا  از تحریم ۱۰ شخص و شرکت ایرانی خبر داد. البته این پایان ماجرا نبود و شوک دوم از سوی جوزپ بورل ،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دلار تهران رسید . بورل در تازه ترین اظهارات خود مدعی شد که مذاکرات احیای برجام به بن‌بست خورده است.  همین اظهارنظر کافی بود تا قدرت معامله گران افزایشی بار دیگر تقویت شود. 

از سوی دیگر  امضای بیانیه پیشنهادی ۱+۳ (تروئیکای اروپایی و آمریکا) درباره عدم همکاری پادمانی ایران در نشست  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط  ۵۶ کشور از جمله ۲۳ عضو شورای حکام موجب تقویت بدبینی ها و افزایش نگرانی ها در بین معامله گران بازار ارز تهران شد.

قیمت دلار در روز یاد شده تا محدوده 31 هزار و 650 تومان پیشروی کرد. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا 350 تومان افزایش را نشان می دهد . 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر