قدیمی ترین رمز ارز جهان | بیت کوین 13 ساله شد | قیمت بیت کوین |

قدیمی ترین رمز ارز جهان قدمتی 13 ساله پیدا کرد.

سایت شماره یک:

با شنیدن نام ارز دیجیتال بدون شک نام بیت کوین در ذهن تداعی می شود. در واقع، بیت کوین بود که به ارزهای دیجیتال معنا و مفهوم داد و توانست در عصر تکنولوژی مفهوم رمز ارز را به صورت بنیادی به دنیا تفهیم کند. بیت کوین قدیمی ترین رمز ارز جهان است و به عبارتی پیشرو و طلایه دار در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود. بیت کوین امروز قدمتی 13 ساله پیدا کرده است. بیت کوین امروز بالاترین قیمت را در بین ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده است.

رقیب جدی بیت کوین

از بین ارزهای دیجیتال که چند سالی است در دنیای دیجیتال قد علم کرده‌اند، بیت کوین بدون شک قوی ترین آنهاست. به جرات می‌توان گفت بیت کوین از مهمترین ارزهای دیجیتالی است که رقیب می‌طلبد و با تاخت وتاز خود همواره دنبال کننده های خود را داشته است. در بین ارزهای دیجیتال که در این حوزه عرض اندام می‌کنند، بیت کوین پرقدرت تر از همه ظاهر می‌شود. اگر نگاهی به کارنامه و نمودارهای پیشرفت بیت کوین داشته باشید، به این نتیجه می‌رسید که این ارز دیجیتال قصد عقب نشینی ندارد. هرچند اتریوم قصد رقابت با بیت کوین را دارد اما این ارز دیجیتال راه درازی در پیش دارد تا بتواند با بیت کوین وارد رقابت جدی شود.

بیت کوین و اتریوم

بیت کوین در سیزده سال پیش

سیزده سال پیش، در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹، بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز جهان، توسط ساتوشی ناکاموتو راه‌اندازی شد.

در تاریخ ۳ژانویه ۲۰۰۹، ساتوشی ناکاموتوی مرموز و ناشناس، جنسیس بلاک حاوی ۵۰ بیت‌کوین اول را در Sourceforge منتشر کرد. ناکاموتو کار روی وایت‌پیپر را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و در اکتبر همان سال ارائه شد.

مفهوم ارزهای ناشناس، بی‌اعتماد و غیرمتمرکز پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به وجود آمد که بانک‌ها را مقصر آن دانستند.

ساتوشی از طرفداران سیستم بانکداری مدرن نبود و آنها به ویژه از بانکداری ذخیره کسری شوکه شده بودند. این زمانی است که بانک سپرده‌ها را می‌پذیرد و وام یا سرمایه‌گذاری می‌دهد، اما ملزم به نگه‌داشتن ذخایری معادل کسری از سپرده‌های خود است. بانک عمدتا از پولی استفاده می‌کند که ندارد.

او می‌خواست بانک‌ها و واسطه‌هایی را که فاسد و غیرقابل اعتماد می‌دانست، از بین ببرد و یک ارز دیجیتال مبتنی بر جامعه ایجاد کند.

با گذشت سیزده سال، بیت‌کوین با ارزش بازار نزدیک به ۹۰۰میلیارد دلار، همچنان با قدرت پیش می‌رود. این رمزارز، اکنون در اختیار میلیاردرها، بانک‌ها، افراد مشهور، دولت‌ها و شرکت‌ها قرار دارد و این موضوع نشان می‌دهد که بیت کوین در طول عمر کوتاه خود چه اندازه پیشرفت کرده است.

در حال حاضر نیز بحران بانکی و آشفتگی اقتصادی نیز مجددا در نقطه اوج خود قرار دارد.

چشم‌انداز قیمت بیت‌کوین

بیت‌کوین در روز تولد خود در سال گذشته، کمی بیش از ۳۲هزار دلار معامله می‌شد. این رمزارز از آن زمان تا کنون حدود ۴۷درصد رشد قیمت را تجربه کرده و به ۴۷هزار دلار رسیده است.

به نظر می‌رسد که سطح پشتیبانی بیت‌کوین در این نقطه فعلا قوی باشد، اما باید اشاره کرد که این رمزارز از اواسط نوامبر روند نزولی در پیش گرفته است.

بر اساس داده‌های ارائه شده، حدود ۱۸.۸۹میلیون بیت‌کوین یا حدود ۹۰درصد از کل عرضه ۲۱میلیون بیت‌کوین تا کنون توسط ماینرها در سراسر جهان استخراج شده است.

لازم به ذکر است که این رمزارز در اوایل سال ۲۰۱۰، زمانی که حدود ۱۰درصد از کل عرضه آن استخراج شده بود، به قیمت کمتر از ۱۰سنت معامله می‌شد. همچنین در سال ۲۰۱۲ زمانی که ۵۰درصد از عرضه استخراج شد، قیمت آن حدود ۷.۵۰دلار بود. 

کارشناسان تخمین می‌زنند که تقریبا ۹۷ درصد بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۰ استخراج می‌شود و ۳درصد باقی‌مانده تا سال ۲۱۴۰ ایجاد خواهد شد.

زمانی که این ۲۱میلیون بیت‌کوین استخراج شود، سکه جدیدی وارد کل عرضه نخواهد شد. هدف مدل بیت‌کوین این است که کاملا برعکس فیات سنتی باشد. زمانی که ارز فیات جدید وارد گردش می‌شود، قدرت خرید آن را کاهش می‌دهد.

عرضه محدود بیت‌کوین تاثیر قابل توجهی بر سرمایه‌گذاران و استخراج‌کنندگان دارد. پس از استخراج کل عرضه، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از این صنعت خارج شده و از فرآیند استخراج سود نمی‌برند. در این صورت تنها منبع درآمد برای آنها کارمزدی است که از تایید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند، که در مقایسه با کارمزدهای استخراج سکه‌های جدید، جزئی است.

طرف دیگر این موضوع، تاثیری است که بر دارندگان بیت‌کوین می‌گذارد. پس از استخراج کل سکه‌ها، بیت‌کوین به یک کالای کمیاب تبدیل می‌شود. هر چه یک دارایی کمیاب‌تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر